SINDIKAT ŽT TENT - a

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
SINDIKAT ŽT TENT - a

portal sindikata zeleznickog transporta

Zadnje teme

» Hakovan sstent.net
od saleAdmin Uto Jul 17, 2012 6:56 pm

» POZDRAV!!!!
od Baki 65 Čet Jun 14, 2012 12:40 pm

» POSLEDNjI POZDRAV
od sasakarson Uto Mar 06, 2012 9:41 pm

» predstavljanje
od sale66 Čet Feb 16, 2012 1:34 pm

» predstavljanje
od zoran radovanovic1 Uto Jan 24, 2012 7:13 pm

» predstavljanje
od awramm71 Pet Avg 05, 2011 3:50 pm

» Predstavljanje
od Macanaca Sub Jun 04, 2011 1:30 am

» Treba procitati...
od bobisha Sre Apr 06, 2011 5:18 pm

» damir661 - predstavljanje
od DEKI 357 Sre Mar 09, 2011 12:48 am

Facebook ŽT TENT

Ko je trenutno na forumu

Imamo 2 korisnika na forumu: 0 Registrovanih, 0 Skrivenih i 2 Gosta

Nema


[ Videti svu listu ]


Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 148 dana Sre Okt 09, 2024 10:24 pm

Galerija


ZAKON O ŠTRAJKU Empty

    ZAKON O ŠTRAJKU

    Administrator
    Administrator
    Admin


    Broj poruka : 422
    Datum upisa : 30.11.2008
    Godina : 50
    Lokacija : Obrenovac

    ZAKON O ŠTRAJKU Empty ZAKON O ŠTRAJKU

    Počalji  Administrator Ned Jan 23, 2011 1:08 am

    Član 1
    Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i
    ekonomskih interesa po osnovu rada.
    Zaposleni slobodno odlučuju o svom učešću u štrajku.

    Član 2
    Štrajk se može organizovati u preduzeću ili drugom pravnom licu, odnosno u
    njihovom delu ili kod fizičkog lica koje obavlja privrednu ili drugu delatnost ili
    uslugu (u daljem tekstu: poslodavac), ili u grani i delatnosti, ili kao generalni štrajk.
    Štrajk se može organizovati i kao štrajk upozorenja.
    Štrajk upozorenja može trajati najduže jedan sat.

    Član 3
    Odluku o stupanju u štrajk i štrajk upozorenja kod poslodavca donosi organ
    sindikata određen opštim aktom sindikata ili većina zaposlenih.
    Odluku o stupanju u štrajk u grani i delatnosti donosi nadležni organ sindikata u
    republici članici, odnosno Saveznoj Republici Jugoslaviji.
    Odluku o stupanju u generalni štrajk donosi najviši organ sindikata u republici
    članici, odnosno u Saveznoj Republici Jugoslaviji.

    Član 4
    Odlukom o stupanju u štrajk utvrđuju se: zahtevi zaposlenih; vreme početka
    štrajka; mesto okupljanja učesnika u štrajku ako se štrajk ispoljava okupljanjem
    zaposlenih i štrajkački odbor koji zastupa interese zaposlenih i u njihovo ime vodi
    štrajk.

    Član 5
    Štrajkački odbor je dužan da štrajk najavi dostavljanjem poslodavcu odluke o
    stupanju u štrajk, najdocnije pet dana pre dana određenog za početak štrajka,
    odnosno dvadeset četiri časa pre početka štrajka upozorenja, ako ovim zakonom
    nije utvrđen drugi rok.
    Odluka o stupanju u štrajk zaposlenih u grani ili delatnosti ili u generalni štrajk
    dostavlja se nadležnom organu odgovarajućeg udruženja poslodavaca, osnivaču i
    nadležnom državnom organu.
    Ako se štrajk ispoljava okupljanjem zaposlenih, mesto okupljanja učesnika u
    štrajku ne može biti van poslovnih - radnih prostorija, odnosno van kruga
    poslovnog prostora zaposlenih koji stupaju u štrajk.

    Član 6
    Štrajkački odbor i predstavnici organa kojima je štrajk najavljen dužni su da, od
    dana najave štrajka i za vreme štrajka, pokušaju da sporazumno reše nastali spor.
    Na poziv strana u sporu, u pregovore o sporazumnom rešenju nastalog spora mogu
    se uključiti predstavnici sindikata ako sindikat nije organizator štrajka,
    odgovarajućih udruženja poslodavaca ako štrajk nije njima najavljen i predstavnici
    nadležnih državnih organa, odnosno organa lokalne samouprave.

    Član 7
    Štrajkački odbor i zaposleni koji učestvuju u štrajku dužni su da štrajk organizuju i
    vode na način kojim se ne ugrožava bezbednost lica i imovine i zdravlje ljudi,
    onemogućava nanošenje neposredne materijalne štete i omogućava nastavak rada
    po okončanju štrajka.
    Štrajkački odbor i zaposleni koji učestvuju u štrajku ne mogu sprečavati poslodavca
    da koristi sredstva i raspolaže sredstvima kojima obavlja delatnost.
    Štrajkački odbor i zaposleni koji učestvuju u štrajku ne smeju sprečavati zaposlene
    koji ne učestvuju u štrajku da rade.

    Član 8
    Štrajk prestaje sporazumom strana u sporu ili odlukom sindikata, odnosno većine
    zaposlenih o prestanku štrajka.
    Za svaki novi štrajk učesnici u štrajku dužni su da donesu novu odluku o štrajku.

    Član 9
    U delatnosti od javnog interesa ili u delatnosti čiji bi prekid rada zbog prirode posla
    mogao da ugrozi život i zdravlje ljudi ili da nanese štetu velikih razmera, pravo na
    štrajk zaposlenih može se ostvariti ako se ispune i posebni uslovi utvrđeni ovim
    zakonom.
    Delatnost od javnog interesa, u smislu ovog zakona, jeste delatnost koju obavlja
    poslodavac u oblasti: elektroprivrede, vodoprivrede, saobraćaja, informisanja (radio
    i televizija), PTT usluga, komunalnih delatnosti, proizvodnje osnovnih prehrambenih
    proizvoda, zdravstvene i veterinarske zaštite, prosvete, društvene brige o deci i
    socijalne zaštite.
    Od javnog interesa, u smislu ovog zakona, jesu i delatnosti od posebnog značaja za
    odbranu i bezbednost Savezne Republike Jugoslavije koje utvrdi nadležni organ u
    skladu sa saveznim zakonom, kao i poslovi neophodni za izvršavanje međunarodnih
    obaveza Savezne Republike Jugoslavije.
    Delatnosti čiji bi prekid rada po prirodi posla, u smislu ovog zakona, mogao da
    ugrozi život i zdravlje ljudi ili da nanese štetu velikih razmera su: hemijska
    industrija, industrija čelika i crna i obojena metalurgija.

    Član 10
    Zaposleni koji obavljaju delatnosti iz člana 9. ovog zakona mogu početi štrajk ako
    se obezbedi minimum procesa rada koji obezbeđuje sigurnost ljudi i imovine ili je
    nezamenljiv uslov života i rada građana ili rada drugog preduzeća, odnosno
    pravnog ili fizičkog lica koje obavlja privrednu ili drugu delatnost ili uslugu.
    Minimum procesa rada, u smislu stava 1. ovog člana, za javne službe i javna
    preduzeća utvrđuje osnivač, a za drugog poslodavca - direktor, pri čemu se polazi
    od prirode delatnosti, stepena ugroženosti života i zdravlja ljudi i drugih okolnosti
    značajnih za ostvarivanje potreba građana, preduzeća i drugih subjekata (godišnje
    doba, turistička sezona, školska godina i dr.).
    Pri utvrđivanju minimuma procesa rada u smislu stava 2. ovog člana, osnivač,
    odnosno direktor obavezan je da uzme u obzir mišljenje, primedbe i predloge
    sindikata.
    Način obezbeđivanja minimuma procesa rada, u smislu st. 1. i 2. ovog člana,
    utvrđuje se opštim aktom poslodavca, u skladu sa kolektivnim ugovorom.
    Zaposlene koji su dužni da rade za vreme štrajka radi obezbeđivanja minimuma
    procesa rada u smislu st. 1. do 3. ovog člana, po pribavljenom mišljenju
    štrajkačkog odbora, direktor određuje najdocnije pet dana pre početka štrajka.
    Ako se najdocnije pet dana pre početka štrajka ne obezbede uslovi iz st. 1. do 4.
    ovog člana, nadležni državni organ, odnosno nadležni organ lokalne samouprave,
    do dana određenog za početak štrajka, utvrdiće mere i način za ispunjenje tih
    uslova.
    Administrator
    Administrator
    Admin


    Broj poruka : 422
    Datum upisa : 30.11.2008
    Godina : 50
    Lokacija : Obrenovac

    ZAKON O ŠTRAJKU Empty Re: ZAKON O ŠTRAJKU

    Počalji  Administrator Ned Jan 23, 2011 1:11 am

    Član 11
    U delatnostima iz člana 9. ovog zakona štrajk se najavljuje poslodavcu, osnivaču,
    nadležnom državnom organu i nadležnom organu lokalne samouprave najdocnije
    deset dana pre početka štrajka, dostavljanjem odluke o stupanju u štrajk i izjave o
    načinu obezbeđivanja minimuma procesa rada u skladu sa članom 10. stav 1. ovog
    zakona.

    Član 12
    U delatnostima iz člana 9. ovog zakona, štrajkački odbor, poslodavac i predstavnici
    nadležnog državnog organa, odnosno organa lokalne samouprave, pored obaveza iz
    člana 6. ovog zakona, obavezni su da u periodu od najave štrajka do dana
    određenog za početak štrajka ponude predlog za rešavanje spora i da s tim
    predlogom upoznaju zaposlene koji su najavili štrajk i javnost.

    Član 13
    Štrajkački odbor dužan je da za vreme štrajka sarađuje s poslodavcem radi
    obezbeđenja minimuma procesa rada iz člana 10. ovog zakona.
    Zaposleni koji obavljaju poslove iz člana 9. ovog zakona dužni su da za vreme
    štrajka izvršavaju naloge poslodavca.

    Član 14
    Organizovanje štrajka, odnosno učešće u štrajku pod uslovima utvrđenim ovim
    zakonom ne predstavlja povredu radne obaveze, ne može biti osnov za pokretanje
    postupka za utvrđivanje disciplinske i materijalne odgovornosti zaposlenog i ne
    može za posledicu imati prestanak radnog odnosa zaposlenog.
    Zaposleni koji učestvuje u štrajku ostvaruje osnovna prava iz radnog odnosa, osim
    prava na zaradu, a prava iz socijalnog osiguranja - u skladu s propisima o
    socijalnom osiguranju.
    Organizatori štrajka, odnosno učesnici u štrajku koji nije organizovan u skladu sa
    ovim zakonom neće uživati zaštitu utvrđenu u st. 1. i 2. ovog člana.

    Član 15
    U toku štrajka organizovanog pod uslovima utvrđenim ovim zakonom poslodavac
    ne može zapošljavati nova lica koja bi zamenila učesnike u štrajku, osim ako su
    ugroženi bezbednost lica i imovine u smislu člana 7. stav 1. ovog zakona,
    održavanje minimuma procesa rada koji obezbeđuje sigurnost imovine i lica, kao i
    izvršavanje međunarodnih obaveza u smislu čl. 9. i 10. ovog zakona.
    Poslodavac ne sme da spreči zaposlenog da učestvuje u štrajku niti da upotrebljava
    mere prinude radi okončanja štrajka, kao ni da po osnovu neučestvovanja u štrajku
    predvidi povoljniju zaradu ili druge povoljnije uslove rada za zaposlene koji ne
    učestvuju u štrajku.

    Član 16
    Nadležni državni organ dužan je da preduzme neophodne mere predviđene
    zakonom ako oceni da bi povredom odredaba člana 7. stav 1. i čl. 9. i 10. ovog
    zakona mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i
    zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge neotklonjive
    štetne posledice.

    Član 17
    Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ovog zakona vrši nadležni savezni
    organ.
    U vršenju inspekcijskog nadzora nad primenom ovog zakona donosi se rešenje
    kojim se nalaže otklanjanje utvrđenih povreda ovog zakona ako štrajk nije
    organizovan u skladu sa ovim zakonom.

    Član 18
    Zaposlenom u državnom organu, profesionalnom pripadniku Vojske Jugoslavije i
    pripadniku policije prestaje radni odnos kada se utvrdi da je organizovao štrajk ili
    učestvovao u štrajku.
    Član štrajkačkog odbora ili učesnik u štrajku koji štrajk organizuje i vodi na način
    kojim se ugrožava bezbednost lica i imovine ili zdravlje ljudi ili koji sprečava
    zaposlene koji ne učestvuju u štrajku da rade, odnosno onemogućava nastavak
    rada po okončanju štrajka ili sprečava poslodavca da koristi sredstva i raspolaže
    sredstvima kojima poslodavac obavlja delatnost čini povredu radne dužnosti za koju
    se može izreći mera prestanka radnog odnosa.
    Zaposleni u delatnostima iz člana 9. ovog zakona koji odbije da izvrši nalog
    poslodavca izdat radi obezbeđivanja minimuma procesa rada čini povredu radne
    dužnosti za koju se može izreći mera prestanka radnog odnosa.

    Član 19*

    Novčanom kaznom od 800.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj
    preduzeće ili drugo pravno lice:
    1) ako ne obezbedi minimum procesa rada utvrđen opštim aktom u skladu sa
    kolektivnim ugovorom ili ako taj minimum procesa rada ne propiše (član 10. stav
    4);
    2) ako u toku štrajka organizovanog pod uslovima utvrđenim ovim zakonom primi
    nova lica koja bi zamenila učesnike u štrajku, osim ako ovim zakonom nije drukčije
    predviđeno (član 15. stav 1);
    3) ako sprečava zaposlene da učestvuju u štrajku ili upotrebi mere prinude radi
    okončanja štrajka ili ako predvidi povoljniju zaradu ili druge povoljnije uslove rada
    za zaposlene koji ne učestvuju u štrajku (član 15. stav 2).
    Za radnje iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj i odgovorno lice u preduzeću
    ili drugom pravnom licu novčanom kaznom od 40.000 do 50.000 dinara.
    Fizičko lice koje obavlja privrednu ili drugu delatnost ili uslugu kazniće se za
    prekršaj iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom od 400.000 do 500.000 dinara.
    Član 20*
    Novčanom kaznom od 40.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj:
    1) član štrajkačkog odbora i zaposleni koji sprečavaju zaposlene koji ne učestvuju u
    štrajku da rade (član 7. stav 3);
    2) zaposleni koji za vreme štrajka odbije da sarađuje s poslodavcem radi
    obezbeđivanja minimuma procesa rada u delatnostima predviđenim ovim zakonom
    ili odbije da izvršava naloge poslodavca (član 10. stav 1. i član 13. stav 2).
    Član 21
    Kolektivni ugovori i opšti akti uskladiće se sa odredbama ovog zakona u roku od
    šest meseci od dana njegovog stupanja na snagu.
    Član 22
    Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaju da važe Zakon o štrajku ("Službeni
    list SFRJ", br. 23/91 i "Službeni list SRJ", br. 42/92 i 37/93) i član 13. Zakona o
    izmenama saveznih zakona kojima su određene novčane kazne za privredne
    prestupe i prekršaje ("Službeni list SRJ", br. 24/94 i 41/94).
    Član 23
    Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu
    SRJ".

      Sada je Čet Nov 21, 2024 11:47 am